[OII 1.6 FSI] Odpowietrznik skrzyni korbowej -może piszczeć?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • siwy171
    Classic
    • 2015
    • 2

    [OII 1.6 FSI] Odpowietrznik skrzyni korbowej -może piszczeć?

    Ja jadę do Varny 19 sierpnia, raczej przez Rumunię.
    Był ktoś może w tym roku w Bułgarii samochodem ?
  • mikko1
    Rider
    • 2013
    • 329
    • Octavia III (5E3)
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [OII 1.6 FSI] Odpowietrznik skrzyni korbowej -może piszczeć?

    Witam serdecznie!

    Chciałbym prosić o porady lub uspokojenie, że niepotrzebnie się martwię ...

    Od nieco ponad roku jeżdżę O2 z silnikiem 1.6 FSI (BLF). Obecny, oficjalny przebieg to 236,5kKM. Rzeczywisty niestety jest wyższy (w 2010 auto miało 225kKM), zatem szacuję, że faktycznie może być ~280kKM.
    Do tej pory wymieniłem zawór EGR, świece, dwie cewki i tyle, jeśli chodzi o silnik.

    Rzeczy, które mnie martwią ...
    1. Bardzo delikatne drgania silnika na begu jałowym, jakby wahania obrotów, choć te skaczą w zakresie 680-710 obr/min.
    2. Czasami mam wrażenie, że słyszę dzwonienie łańcucha, ale nie mam pojęcia czy może to być łańcuch rozrządu. Według mojego mechanika łańcuch jest minimalnie rozciągnięty, ale podobno nie da się tego ocenić bez rozbierania rozrządu, a to z kolei wiąże się z jego wymianą.
    3. Bardzo losowe spadki mocy. Czasami jest tak, że na każdym biegu auto sprawia wrażenie jakby było lekkie i samo się wyrywa do przodu, a innym razem sprawia wrażenie jakby coś go chciało zatrzymać. Po prostu jakby brak mocy.
    W tej kwestii przejrzałem większość wątków o spadku mocy w silnikach FSI, ale nie wiem czy to może być związane z nagarem? Jak to sprawdzić?

    Bardzo proszę o pomoc i porady. Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam!
    Moja "córeczka"
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      mikko1, do wymiany


      nastawnik faz rozrządu
      napinacz
      łańcuch
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • mikko1
        Rider
        • 2013
        • 329
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        LUKI, dziękuję za odpowiedź. Zmartwiłeś mnie, że jednak wymiana łańcucha i napinacza. Swoją drogą czy to jest równoznaczne z wymianą całego rozrządu?

        Jak mógłbym potwierdzić Twoje zdanie, aby nie zostać oszukany przez mechanika? Co prawda mam zaufanego, ale i tak podchodzę do niego z rezerwą ...
        Moja "córeczka"
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          #5
          Zamieszczone przez mikko1
          Swoją drogą czy to jest równoznaczne z wymianą całego rozrządu?
          no to co wypisałem to komplet (plus uszczelki, śruby, etc)


          Zamieszczone przez mikko1
          Jak mógłbym potwierdzić Twoje zdanie, aby nie zostać oszukany przez mechanika? Co prawda mam zaufanego, ale i tak podchodzę do niego z rezerwą ...
          zmień mechanika

          jak chcesz to w Tychach mam dobrego magika
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • mikko1
            Rider
            • 2013
            • 329
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            #6
            [O2] Kontynuacja wątku spadków mocy plus piszczenie

            Witajcie.

            Aby nie zakładać nowego wątku dopisuję się do wcześniej rozpoczętego

            W połowie grudnia oddałem moją Octavię do ASO w celu sprawdzenia zawieszenia oraz wymiany paska wielorowkowego, bo na początku grudnia pojawiło się piszczenie wskazujące właśnie na zużyty pasek.

            Zawieszenie zostało sprawdzone, wyregulowane, wymienione chyba wahacze, pasek też został wymieniony. Jednak piszczenie nadal występowało.

            Oddałem auto ponownie do ASO z tym objawem plus moje nieśmiertelne spadki mocy. ASO potwierdziło, że piszczenie występuje również po zdjęciu paska, a więc szukali przyczyny w silniku. Ostatecznie po kilku dniach zdiagnozowali "grzybek" od odpowietrzenia skrzyni korbowej. Podobno to jedyna rzecz, która piszczała.
            Niestety dla mnie podobno tej części nigdzie nie ma (Czechy, Niemcy, Poznań) i muszę czekać aż dwa tygodnie na jej wyprodukowanie czy jakoś tak.

            Ale mam pytanie do Was co o tym sądzicie. Czy miał ktoś podobne doświadczenia? Czy jest ktoś na forum, kto mógłby mi wyjaśnić o co chodzi z tym "grzybkiem" i czy to faktycznie może wydawać dźwięk piszczenia niemal identyczny jak ślizganie paska wielorowkowego?

            Wg ASO wspomniany element jest również na 99% powodem spadków mocy.

            Dziękuję za wszelkie odpowiedzi.


            Update 6.01.
            No i wczoraj odebrałem Białą Damę z ASO. Rzeczywiscie odma została wymieniona i piszczenie ustało. Wzrost mocy niewielki, ale jest. Zobaczymy jak będzie za kilkaset kilometrów.
            Mam nadzieje, ze mój przypadek komuś pomoże
            Pozdrawiam.
            Moja "córeczka"
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

            Komentarz

            Pracuję...